Franzen, M.: Tri série. In: Ostium, roč. 14, 2018, č. 4.


 


Transformácia figurálnych motívov (3, 4, 5, 6)
Princíp opakovania chápem ako antitézu k modernizmu, repetíciou objavujem nediskurzívnosť zobrazovania, sprítomňujem prítomné, podobne ako básnik Raizan: „odtrhnem a zahodím, odtrhnem, zahodím – jarná tráva“.
Materiál: umelé drevo, autolak. Rozmery 65 x 40 x 20 cm.

Zrkadlenie (7, 8, 9)
Práca s rovnomenným názvom narába s princípom odrazu na vodnej hladine a jeho deformáciou, s tým, čo je videné a viditeľné. Kolekcia, ktorá predstavuje štylizovaný svietnik, vázu a lampu odkazuje na barokové zátišia typu vanitas.
Materiál: sklolaminát, autolak. Rozmery 110 x 110 x 60 cm.

Zväčšenina (1, 2)
Je to reakcia na film Michelangela Antonionyho s rovnomenným názvom. Hlavná postava fotografa Davida Baileyho odfotografuje pár v parku. Neskôr zistí, že na obrázku je znepokojujúca škvrna pripomínajúca mŕtvolu. Zväčšovaním fotografie sa detail zmení na nerozoznateľnú škvrnu. Práca reaguje na štvrtú industriálnu revolúciu, vzťah človeka a stroja, ktorý sa snaží vyriešiť otázky života technológiou. Podobne ako Nietzsche, ktorý prebúdzal korporalitu, prehodnocujem vzťah človeka a digitálnej technológie.
Materiál: polyuretán. Rozmery 40 x 25 x 25 cm.

Foto – archív autora